Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!
ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ.



Από τις δημοσιεύσεις σε εφημερίδες για τα Αναλυτικά Προγράμματα των μαθημάτων του Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου δεν γίνεται καμία αναφορά στα προγράμματα της Τεχνολογίας που διδάσκεται στην Α, Β Τάξη Γυμνασίου, στην Α Τάξη Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Επιπλέον, σε αναφορές περί επιτροπών επεξεργασίας των Αναλυτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας και του ΠΙ, δεν περιλαμβάνονται επιτροπές που επεξεργάζονται τα Αναλυτικά Προγράμματα της Σχολικής Τεχνολογίας.
Η Τεχνολογία που διδάσκεται στην Α και Β Τάξη του Γυμνασίου εκφράζει πλήρως τους σκοπούς και τους στόχους του Νέου Σχολείου. Η βιωματική, συμμετοχική, ενεργή διδασκαλία, ο συνδυασμός του μυαλού και του χεριού είναι τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα. Επιδιώκει την ανάπτυξη της τεχνολογικής κουλτούρας σε συνδυασμό με το επιστημονικό και ακαδημαϊκό περιβάλλον των άλλων μαθημάτων, π.χ. τις φυσικές επιστήμες. Στόχος της είναι, οι μαθητές, δια μέσου της σχεδίασης και κατασκευής, να αξιολογήσουν την επίδραση των τεχνολογικών προϊόντων στην κοινωνία και την εργασία. Μέσα από τις δραστηριότητες αναπτύσσονται ιδέες και επιλέγονται λύσεις που ενισχύουν την δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των μαθητών. Στην πλειοψηφία των χωρών του πλανήτη διδάσκεται η τεχνολογία με διάφορες ονομασίες, αλλά πάντοτε δια μέσου διαδικασιών, δραστηριοτήτων, κατασκευών. Μπορούμε, άραγε, στη χώρα μας, έτσι απλά να την αφήσουμε εκτός σχολείου ή να την εντάξουμε μόνο στο χώρο της επιστήμης; Άλλο επιστήμη και άλλο τεχνολογία. Σήμερα πηγαίνουν μαζί, η μια συμπληρώνει την άλλη, και  η μια είναι προέκταση της άλλης. Όμως, κάθε πολίτης πρέπει να είναι τεχνολογικά μορφωμένος, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί, χειρίζεται και κατανοεί την τεχνολογία

Η Τεχνολογία Α Τάξης ΓΕΛ-ΕΠΑΛ δεν αναφέρεται καθόλου στα διάφορα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου. Μήπως δεν έγινε κατανοητή η σπουδαιότητά της στο Νέο Λύκειο ή θα αποτελεί το επίκεντρο των ερευνητικών εργασιών που προτείνονται στις τρεις τάξεις του Νέου Λυκείου; Από το 1998 μέχρι και σήμερα  η Τεχνολογία της Α Τάξης του Γενικού Λυκείου ακολουθεί τη μέθοδο "Έρευνα και Πειραματισμός". Τη διαδικασία της επιστημονικής μεθόδου; Βεβαίως! Οι μαθητές της Α Τάξης του ΓΕΛ, ερευνούν και μελετούν, ακολουθώντας την επιστημονική μέθοδο, διάφορα προβλήματα και σε πολλές περιπτώσεις τεχνολογικά. Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η μέθοδος "έρευνα και πειραματισμός" είναι ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ και έχει να προσφέρει στην ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Είπατε πρόγραμμα PISA; Είμαστε πολύ κοντά στον επιστημονικό και τεχνολογικό γραμματισμό. Στο Νέο Λύκειο η Τεχνολογία πρέπει να ονομαστεί "Έρευνα και Πειραματισμός'' γιατί συνδέεται με τις ερευνητικές δραστηριότητες.
Λοιπόν, οι σχεδιαστές των Αναλυτικών Προγραμμάτων, πρέπει να λάβουν υπόψη τη συστημική, ολιστική διάσταση της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο να κοιτάξουν τα Αναλυτικά Προγράμματα των άλλων χωρών (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Φινλανδία, Σουηδία, Κύπρος, Αυστραλία κλπ) και να λάβουν υπόψη ότι κοντά στην επιστημονική σκέψη συμβαδίζει και η τεχνολογική σκέψη.

Ομάδα Επιμόρφωσης για την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στα μαθήματα της Σχολικής Τεχνολογίας.
Νικόλαος Σταμπολίδης, Σχολικός Σύμβουλος
Γεωργουλάς Αναστάσιος    2ο Γ/Σ Ευόσμου
Γαβριηλίδου Βασιλική 26ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
Παλαιοχωρινού Αικατερίνη 3ο Γυμνάσιο Χαριλάου
Τακφορίδης Βασίλης 3ο Γυμνάσιο Ευόσμου
Γλυμίτσας Δονάτος 1ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας
Καρολίνη Ευαγγελία Γυμνάσιο Γουμένισσας
Παρασκευοπούλου Ελένη Γυμνάσιο Πολυγύρου
Παπαναστασίου Κωνσταντίνα 1ο ΕΠΑΛ Νάουσας
Πανταζοπούλου Θεοδώρα, 2ο ΓΕΛ Σταυρούπολης
Σταματιάδου Τρυγώνα Γ/σιο Καμπάνη Κιλκίς
Σκιά Ελένη 1ο Γ/σιο Χορτιάτη
Γκίνη Ζωή, 19ο  ΓΕΛ Θεσ/νίκης
Χριστόπουλος Μιχαήλ, 1ο Γυμνάσιο Χαλάστρας
Ηλιάδου Ιουλία, 1ο Γυμνάσιο Σίνδου
Σουρμενίδου Σοφία 1ο Γ/Σ Πεύκων
Μισαηλίδης Γρηγόριος 3ο Γυμνάσιο Θέρμης
Τσιγκάνου Καλλιρόη 3ο Γυμνάσιο Θέρμης
Παπαδοπούλου Ελισσάβετ, 1ο Γυμνάσιο Κορδελιού
Γιγαντίδου Βαλεντίνη ,ΓΕΛ Λαγκαδά
Αραπίδου Μάγδα, 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά
Καραμπουγίκη Παναγιώτα 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά
Τζιάτζιου Αλεξάνδρα, 31ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
Τακίδης Ιωάννης - 1ο Γ/σιο Νεάπολης
Παπαϊωάννου Εύχαρις, 1ο Γυμνάσιο Ελευθερίου Κορδελιού
Παπαθεοδώρου Μαρία, 4ο Γ/σιο Πολίχνης
Καλαβρεζος Φιλιππος 2ο Γ/Σ  Σταυρουπολης
Καλαμπούκα Ευφροσύνη, 3ο Γ/σιο Αγίου Αθανασίου
Ζήκου Μαρία, 2ο Γ/σιο Ωραιοκάστρου
Καρφοπούλου Μάρα, Γ/σιο & Λ.Τ. Αγ. Γεωργίου
Αφουξενίδου Αθηνά, 6ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
Κόρκακα Ευαγγελία 6ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης
Μαρμαγκά Πολυτίμη, ΓΕΛ Χαλάστρας
Γιουβανούδης Λαζαρος Γ/Σ Ασσήρου & ΓΕΛ Ασσήρου
Χαρισοπουλος Χρηστος Γυμνασιο Σινδου
Βαρβέρη Ζαχαρούλα 9ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς
Γλυμίτσας Δονάτος 1ο Γυμνάσιο Χαλάστρας
Σιφναίου Ευανθία, 28ο Γυμνάσιο 1ο ΓΕΛ Θεσ.
Καρταλάς Λάζαρος, 4ο ΓΕΛ Σταυρούπολης
Μανουσαρίδης Λεωνίδας, 3ο Γ/Σ Κορδελιού
Μητσοπούλου Θεοδώρα, 3ο ΓΕΛ Σταυρούπολης
Παναγιώτου Νικόλαος, 2ο ΓΕΛ Θέρμης

1 σχόλιο:

  1. Η Ελλάδα και οι Έλληνες πολίτες θεωρολογούν. Μια Ελλάδα που οδηγείτε μόνο στην κατάκτηση επιστημονικών θεωριών, χωρίς εφόδια για την πρακτική επαλήθευση αυτών. Ο κίνδυνος είναι μπροστά μας. Τα παιδιά μας κινδυνεύουν από τεχνολογική ανεπάρκεια και μη δυνατότητα αντίληψης στο χώρο (τρεις διαστάσεις). Πως θα λυθεί αυτό, με την κατάργηση της Τεχνολογίας - Έρευνας και Πειραματισμού, ή με την ενίσχυση αυτών των μαθημάτων. Μάλλον είναι πλέον πολύ δύσκολο να απαντηθούν τέτοια ερωτήματα, γιατί πρέπει πρώτα να το φιλοσοφήσουμε!!! Τελικά η χώρα αυτή μόνο φιλοσόφους μπορεί να γεννά και να απασχολεί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή